Neem contact met ons op
HSM Groep BV
Boetse Molen 26
4661 CN Steenbergen

info@hsmgroepbv.nl

0646423983

Volg de laatste ontwikkelingen en volg ons online

Stel uw vraag online

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Blog


Een duik in het diepe

In principe stáát een organisatie. Het is net een zwembad: alles werkt, het water wordt automatisch gezuiverd en op temperatuur gehouden, dus alles wat jij hoeft te doen is je zwemkleren aantrekken en erin duiken. Ha lekker! Frisse duik!
Dus… je dompelt je onder, geniet van het moment en onder het oppervlak open je je ogen voor zo’n fijn waterige oogopslag. Het licht valt door het water heen en zorgt voor een bijna dromerige omgeving: geen geluid, alleen jij en het water. Tot je oog valt op een van de filters. He? Hangt dat filter nou scheef?

Dat is precies wat er ook gebeurt als je midden in een project valt. Iedereen verzekert je dat alles klaar is en het goed doet. Totdat jij je ‘verse’ ogen laat vallen op de oplossingen die in het verleden zijn geïnstalleerd. Het werkt wel, maar de schoonheidsprijs verdient het niet. En dan?
Nou, dan klim je uit het water, kijkt naar de bevestiging en trek je aan een touwtje. En niet heel hard, want wie weet laat de ducttape los, en wat simpel McGyveren is niet een optie. Volg het touwtje. Immers, wat jij bent tegengekomen is waarschijnlijk alleen nog maar een symptoom van het werkelijke probleem. En dat blijkt te kloppen: houwtje-touwtje oplossingen all over the place. En wat dan?



Je ziet het voor je he? Dat je in je zwembroek begint en uiteindelijk in je allerbeste pak bij de CEO aan tafel zit om financiën vrij te maken voor mooie, werkzame en structurele oplossingen? Dat je weet dat daaronder een plan moet liggen om te zorgen dat alles met elkaar klopt, maar vooral ook dat voor iedereen duidelijk is dat in welke locatie je ook rondloopt, dat ene knopje overal op dezelfde manier werkt?

En dan beginnen we pas. Er is dan misschien wel een zak met geld, en ook de blauwdruk is klaar, maar we hebben vooral te maken met mensen. Mensen die gewend zijn om op een bepaalde manier te werken, omdat dat nou eenmaal werkte. Mensen die moeten wennen aan een nieuwe manier van doen, aan andere knopjes op nieuwe plaatsen, en die mensen, díe moeten het snappen en willen meewerken.

Dat, het standaardiseren van onze programma’s, dat is niet alleen bedoeld om alles goed te laten werken, maar ook vooral om ervoor te zorgen dat het overzicht geborgd is. Dat al die mensen, ook degenen die zelfs maar met een heel klein stukje van de techniek te maken hebben, kunnen uitleggen wat voor hun werkt, worden gehoord en dat we ook hun aanwijzingen meenemen in onze plannen. En dat aan de andere kant, op iedere locatie, de techniek op eenzelfde manier in elkaar steekt, zodat een technicus – in welke ruimte op welke locatie hij ook werkt – weet aan welk touwtje het filter hangt.

Hangt er bij jou in de organisatie ook wel eens een filter niet zoals het hoort? Komen de touwtjes uit op een andere plaats dan je denkt? Neem dan vooral contact met ons op, dan duiken we ook graag in jullie zwembad…