Neem contact met ons op
HSM Groep BV
Boetse Molen 26
4661 CN Steenbergen

info@hsmgroepbv.nl

0646423983

Volg de laatste ontwikkelingen en volg ons online

Stel uw vraag online

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Blog


Dat Bi...

...wat heb ik daarmee te maken?

De kans dat jij doorhebt dat iets op jouw werkvloer het resultaat is van Business Intelligence, is maar klein. En zo hoort het ook. Immers, jij bent aan je werk in de zorg begonnen doordat je een roeping had: mensen helpen.

Aan het bed gaat het maar om een ding: zo goed mogelijk je zorgvragers de hulp bieden die ze nodig hebben. En, in deze tijd met serieuze krapte op de arbeidsmarkt en eigenlijk te weinig mensen die zorg kunnen bieden, is het fijn als je zo weinig mogelijk tijd bent aan administratie, overleg en overdracht, en al het geneuzel eromheen kwijt bent.

Maar als je nu de werkdruk kun verlagen door slimmer te werken? Als je eens zou kunnen zorgen voor een lager lang ziekteverzuim door het werk te maken waar het je om begonnen is: zorg bieden?

En dat is precies waar Business Intelligence een verschil kan maken. Die verschillende systemen die jij gebruikt om je gegevens in in te voeren, die zouden eigenlijk met elkaar moeten kunnen praten. In een ideale wereld is dat ook zo.

Echter… de zorg is de afgelopen decennia explosief gegroeid, en dat niet alleen, er zijn veel meer en andere aandoeningen en dus behandelmethodes bijgekomen. Daardoor is de administratie van al die gegevens ook een soort van paddenstoel geworden: in het ene systeem vul je het ene in, maar je hebt een ander systeem nodig om juist het andere in te verwerken. Het lijkt bijna onzinnig. En dan zit jij ‘alleen’ nog maar aan de invoerkant: moet je je eens voorstellen hoe het aan de output-kant is.

Hoe maak je van appels meloenen? En kun je er dan ook nog peren uithalen? Al met al zijn alle cijfers en gegevens een soort van fruitsalade geworden. Het ziet er fleurig uit, maar je moet maar afwachten hoe het smaakt. Dat is iedere week weer anders en afhankelijk van de kok.

Het doel van HSM is om alle systemen binnen een zorginstelling, van welke grootte ook, aan elkaar te knopen en er 1 duidelijke en onmiskenbare rapportage uit te fietsen. Eentje die leesbaar is voor het management, maar die ook met handige oplossingen komt voor de werkvloer.
Ideaal: niet meer een uur vrij moeten houden om alles in te voeren, maar gewoon met 1 druk op de knop alle gegevens duidelijk en handig op een rijtje, op íeder niveau. Daar plukken we dan allemaal de vruchten van.